Lobotomy News

Τεστ λοβοτομής και ο σουρεαλισμός στην είδηση. (μεταφέρονται ατόφια)

 

Έρχονται οι «Αυτοκινητόδρομοι Ελλάδος»
Νέα εταιρία θα αναλάβει τις συμβάσεις της Νότιας Ελλάδας και το Τηλεδιόδιο

(18/11/2011)

Στην απορρόφηση της Γενικής Γραμματείας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων (ΓΓΣΔΕ) από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), με στόχο την δημιουργία μίας εταιρίας που θα συντονίζει τα έργα συμβάσεων παραχώρησης και το τηλεδιόδιο, προχωρά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», η νεά καθετοποιημένη επιχειρησιακή μονάδα θα φέρει – κατά πάσα πιθανότητα – το όνομα «Αυτοκινητόδρομοι Ελλάδος» και θα αποτελεί τον εταιρικό μετασχηματισμό του ΤΕΟ, το οποίο θα απορροφήσει τις Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) της ΓΓΣΔΕ, που έχουν ως αντικείμενο τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης.

Η πρωτοβουλία λαμβάνεται προκειμένου η νέα εταιρία να είναι σε θέση να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συνθήκες και στις απαιτήσεις της διαχείρισης των συμβάσεων παραχώρησης.

Η νέα εταιρία θα μπορεί να διαχειρίζεται δημόσια έργα με σύμβαση παραχώρησης και να εποπτεύει και να επιβλέπει την κατασκευή τους, να διαχειρίζεται τις συμβάσεις, αλλά κυρίως να αναλαμβάνει τον συντονισμό για την επίλυση όλων των προβλημάτων που ταλανίζουν τα συγκεκριμένα έργα (δίκτυα κοινής ωφέλειας, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικά και οικονομικά ζητήματα).

Επίσης, θα αναλάβει την καταγραφή και συγκέντρωση εσόδων και κυκλοφοριακών φόρτων από τα διόδια, και κυρίως την Οργάνωση του Κέντρου Ανταλλαγής Πληροφοριών και Πληρωμών (ΚΑΠΠ) για την διαχείριση και τον έλεγχο των συναλλαγών και των ηλεκτρονικών πληρωμών του διαλειτουργικού συστήματος των αυτοκινητοδρόμων, γνωστότερο ως τηλεδιόδιο.

Η στελέχωση της εταιρίας θα γίνει από την ΓΓΣΔΕ, αλλά και την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων (ΓΓΔΕ), καθώς και από άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, που διαθέτουν σχετική τεχνογνωσία. Είναι, δε, βασικό ότι θα προικιστεί με τους πόρους του ΤΕΟ.

Πλήρης αναδιοργάνωση των δημοσίων έργων
Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του υπουργείου Υποδομών που είχε ξεκινήσει ο πρώην υπουργός, κ. Δημ. Ρέππας και επιταχύνεται σήμερα λόγω των εξελίξεων, προχωρούν μεγάλες αλλαγές στο άλλοτε οργανικό σκέλος των δημοσίων έργων του παλαιού υπουργείο Περιβάλλοντος, που μεταφέρθηκε πλέον στο πρώην υπουργείο Μεταφορών.

Κύκλοι του υπουργείου μεταδίδουν ότι έχει προγραμματιστεί ο ανασχεδιασμός των Διευθύνσεων, με στόχο να δημιουργηθεί και να αναβαθμιστεί ένας φορέας επιτελικού χαρακτήρα (ΓΓΔΕ) και να δημιουργηθούν τα εκτελεστικά «παρακλάδια», όπως η «Εγνατία Οδός», το ΤΕΟ, η «Κρήτη Υποδομές» και η «Δημόσια Κτίρια» ΑΕ (το υποψήφιο όνομα για την εταιρική μετεξέλιξη του ΟΣΚ που θα απορροφήσει την ΔΕΠΑΝΟΜ και την ΘΕΜΙΣ).

Σταδιακά, σχεδιάζεται να μείνει στο σκληρό πυρήνα των κρατικών λειτουργιών μόνο το επιτελικό σκέλος, ενώ θα υπάρξει εργασιακή κινητικότητα στους υπαλλήλους με στόχο την διαρκή επιμόρφωσή τους σε νέα αντικείμενα.

Εκτιμάται ότι η εν λόγω ανασυγκρότηση θα επιφέρει μείωση του κράτους στις υφιστάμενες Γενικές Γραμματείες κατά 30%. Είναι ενδεικτικό ότι θα ενοποιηθούν Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων, όπως για παράδειγμα αυτή των Λιμένων με εκείνη των Αεροδρομίων. Οι υπολογισμοί του υπουργείου δείχνουν ότι έως το 2015 λόγω συνταξιοδοτήσεων, αποχωρήσεων και εφεδρειών ο αριθμός των υπαλλήλων θα έχει υποδιπλασιαστεί.

Αποκτά ζωή το ΤΕΟ
Το ΤΕΟ λειτουργεί πρακτικά χωρίς αντικείμενο και ουσιαστικές αρμοδιότητες εδώ και τρία χρόνια. Με εξαίρεση τους δύο τελευταίους σταθμούς διοδίων που εκμεταλλεύεται – σε Μάλγαρα και Άκτιο – η εταιρία έχει χάσει πλήρως τις παλιές αρμοδιότητές της, που διέθετε από την εποχή του κρατικού μονοπωλίου στους δρόμους.

Είναι, πάντως, χαρακτηριστικό ότι απασχολεί 150 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 70 εργάζονται στα Μάλγαρα και 20 στο Άκτιο. Οι υπόλοιποι 60 υπάλληλοι εργάζονται στην κεντρική υπηρεσία στην Αθήνα, με λιγοστές αρμοδιότητες. Το ΤΕΟ, η λειτουργία του οποίου δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, εισπράττει μία σειρά από ανταποδοτικά τέλη.

Ειδικότερα, λαμβάνει ποσοστό των τελών κυκλοφορίας που πληρώνουν όλα τα βαρέα οχήματα της χώρας, αλλά και το 0,3% όλων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων των αυτοκινήτων που συνάπτονται στην Ελλάδα. Επίσης, διαθέτει έναν σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στο Πολύκαστρο του Κιλκίς, ενώ εισπράττει ειδικό τέλος διασύνδεσης των πρατηρίων καυσίμων με το κυρίως οδικό δίκτυο.

Το 2010 η εταιρία παρουσίασε κέρδη προ φόρων 4,6 εκατ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο, που είναι και ο κύριος μέτοχος, έλαβε μέρισμα 35%. Η βελτίωση των μεγεθών του ΤΕΟ οφείλεται, κυρίως, στην κατά 40% περικοπή των δαπανών στη μισθοδοσία των υπαλλήλων. Τις προηγούμενες χρονιές η εταιρία παρουσίασε ζημίες. Το 2008 με την παράδοση των σταθμών διοδίων στους παραχωρησιούχους δρομολογήθηκαν μαζικές μετατάξεις σε άλλους φορείς του δημοσίου.

Ωστόσο, είναι χαρακτηριστικό της κατάστασης ότι το ΤΕΟ κατέβαλε το 2010 για 115 υπαλλήλους υπερωριακές αμοιβές ύψους 307.000 ευρώ. Την ίδια, στιγμή, όμως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει «Το Βήμα», σε παραχωρησιούχους με διπλάσιο προσωπικό και υπερδιπλάσιους σταθμούς διοδίων κατεβλήθησαν λιγότερα από 170.000 ευρώ. Και, μάλιστα, εάν δεν είχε μεσολαβήσει το Μνημόνιο, οι προβλεπόμενες υπερωρίες του ΤΕΟ θα έφταναν περίπου το μισό εκατ. ευρώ!

Εκπονήθηκε στο: http://www.tovima.gr

 

«Ανθρωπισμός» χωρίς όρια στο facebook

(16/11/2011)

Ένα γκρουπ με τίτλο «Λέμε ΝΑΙ στην…ευθανασία των αδέσποτων και άστεγων ανθρώπων» είχε αναρτηθεί τις τελευταίες μέρες στο κοινωνικό δίκτυο facebook. Μετά από δεύτερες σκέψεις και με βαθύτερη στοχαστική διάθεση, έγινε μια τροποποίηση του τίτλου σε ‘’Λέμε ΝΑΙ στην ευθανασία από ΚΟΥΝΙΑ των άστεγων και των γκέι’’. Ο δημιουργός του γκρουπ αναφέρει χαρακτηριστικά, «Τέλος στους μύθους των ανθρωπιστών, αυτοί οι άνθρωποι είναι παράσιτα για την κοινωνία και επικίνδυνοι για την οικονομία και την υγεία μας». Κακόγουστο αστείο, ωμή έκφραση ρατσισμού ή απλά αφορμή για κοινωνικές συζητήσεις;

Σύμφωνα με το δικηγόρο Βασίλη Σωτηρόπουλο με τον οποίο επικοινώνησε το http://www.koutipandoras.gr, τέτοιου είδους μισαλλόδοξα μηνύματα δεν εμπίπτουν σε νομική απαγόρευση: «Από νομικής πλευράς, τέτοιου είδους μηνύματα δεν αποτελούν αδικήματα. Μπορεί στην πραγματικότητα να αποτελούν βίαιη πρόκληση για τέλεση αδικημάτων αλλά μετράει και η διατύπωση. Στην προκειμένη περίπτωση, η ευθανασία προϋποθέτει τη συναίνεση, στηρίζεται στην αυτοδιάθεση του ατόμου.»

Με βάση το Ν.927/1979, ποινικά κολάσιμος λόγος είναι αυτός που στρέφεται εναντίον συγκεκριμένων χαρακτηριστικών όπως, η εθνικότητα, η φυλή και θρήσκευμα (προστέθηκε αργότερα). Από το 2008 η Ε.Ε. καλεί την ελληνική νομοθεσία να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή και να εξειδικεύσει το νομικό πλαίσιο. Το νέο νομοσχέδιο είναι στα «σκαριά» αφού πέρασε από το υπουργικό συμβούλιο και αναμένεται να περάσει στη βουλή. Εν αναμονή, λοιπόν, του νέου νομοσχεδίου που θα ποινικοποιήσει το μισαλλόδοξο λόγο και άλλων κοινωνικών ομάδων.

Μπορεί ο νόμος ακόμα να μην προβλέπει την τιμωρία σε τέτοιου είδους προσβλητικές αναφορές σε διάφορες κοινωνικές ομάδες αλλά η ηθική πλευρά επιβάλλει την κατακραυγή και απομόνωση τέτοιου είδους φαινομένων. Σε χαλεπούς καιρούς σαν κι αυτούς που ζει η χώρα, τέτοιου είδους φαινόμενα ίσως και να αντικατοπτρίζουν τον κοινωνικό αναβρασμό που υποβόσκει. Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία είναι η περαιτέρω διάσπασή της από ακραίες φωνές και απόψεις. Πάντως, υπήρξαν άμεσες αντιδράσεις από άλλους χρήστες που ζητούν τη διαγραφή της συγκεκριμένης σελίδας.)

Εκπονήθηκε στο: http://www.koutipandoras.gr

 

Ο Γιώργος Νταλάρας στον ΣΚΑΪ 100,3: Είμαι έκπληκτος και οργισμένος όσο όλοι

 (15/11/2011)

«Είμαι έκπληκτος και οργισμένος όσο όλοι, με αυτά που συμβαίνουν» δηλώνει στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο Γιώργος Νταλάρας και υποστηρίζει πως «αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να συνεχίζουμε να παράγουμε σκέψεις, ιδέες, μουσική».

Η συνέντευξη στη Μάνια Ζούση δόθηκε με αφορμή την μουσική παράσταση στις 18 και 19 Νοεμβρίου στις 8.30 μ.μ. στο Μεγαρο Μουσικής, στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης με κορυφαία ρεμπέτικα τραγούδια που ανθολόγησε ο Δημήτρης Μυστακίδης και αναδεικνύουν τις τεχνικές και εκφραστικές δυνατότητες της λαϊκής κιθάρας.

Ο μεγάλος Έλληνας τραγουδιστής – γνωστός για τις πολύπλευρες μουσικές του αναζητήσεις – συμπράττει φωνητικά και κιθαριστικά σε μια νέα απόδοση των επιλεγμένων τραγουδιών που αναδεικνύουν τις τεχνικές κι εκφραστικές δυνατότητες του οργάνου καθώς πολλά απ’ αυτά δημιουργήθηκαν και παίχτηκαν αποκλειστικά με κιθάρες ενώ σε κάποια άλλα η κιθάρα δεν επισκιάστηκε από τα υπόλοιπα όργανα.

Στο τραγουδιστικό μέρος της παράστασης που τιτλοφορείται «Η τέχνη της κιθάρας στα χρόνια του ρεμπέτικου», συμμετέχουν επίσης και οι: Μάρθα Φριτζήλα, Χρήστος Μαστέλος, Βασίλης Σκούτας και Δημήτρης Μυταράκης.

Την επιμέλεια του ήχου της έχει ο Γιώργος Καρυώτης και του φωτισμού οι Χρήστος Λαζαρίδης και Βασίλης Πουφτής.

 Εκπονήθηκε στο: http://www.skai.gr

Σχολιάστε